Wykreowanie sportowego idola ma kolosalne znaczenie dla promowania zdrowego stylu życia czy tworzenia zainteresowania daną dyscypliną sportu. Dla klubów piłkarskich dopiero niedawno jasnym stało się, że kibice o wiele chętniej będą utożsamiać się z klubem, który inwestuje w lokalną młodzież, szkoli ich od juniora we własnej akademii, a następnie odważnie wprowadza do pierwszego składu, aniżeli miałby taki klub wydawać wszystkie swoje środki na ściąganie wyblakłych zagranicznych gwiazd za wielkie pieniądze.
Taka filozofia była obecna w polskich klubach jeszcze do niedawna, ale wraz z nową jakością w polskim związku piłkarskim i pojawieniem się nowych inwestorów, z wyższymi oczekiwaniami organizacyjnymi – widać poprawę pewnych elementów zarządzania klubem piłkarskim w Polsce.
Wciąż jednak dość wyraźne jest pole do poprawy i większość klubów wciąż musi pracować mocno nad swoimi słabymi stronami, także sportowymi. Bo ostatecznie bez sportowego sukcesu żadne starania organizacyjne i finansowe nie dadzą powodzenia.